close

 

這首情歌James Blunt唱起來有一種激昂與悔恨交織的感覺,很有味道… 翻譯如下:


專輯:Moon Landing
歌手:James Blunt
歌名:The Only One
翻譯:梅爾

Did all the words I never said
(我從未說過的那些話)
Hurt as bad as those I did?
(是不是和我做過的事一樣傷人?)
You know I never even cared not before you.
(妳知道即使在遇到妳之前,我也從未在乎過)
If I could go and turn back time,
(如果我可以讓時光倒轉)
If I could only press rewind
(如果我可以按下倒轉鈕)
I would bleed this heart of mine
(我會將血淋淋的心)
Just to show you
(呈現在妳面前)

I'll be the first to say I'm sorry,
(我會是第一個說對不起的人)
The first to say I'm stupid
(第一個說自己是笨蛋的人)
Why do I always take it there?
(為何我總是把事情搞砸?)
Is it hopeless or maybe you still want to
(我們是否已經不可能或妳仍然願意)
Meet me at the altar?
(與我一起站在聖壇前)
And I will lay it all to bare
(我會坦白一切)
And I told you all my secrets,
(我將所有的秘密告訴妳)
All my fears, I've let go.
(我已克服所有的恐懼)
And it's flawless,
(完美無瑕的)
You are the only one,
(妳是我的唯一)
You are the only one,
(妳是我的唯一)
Don't you know,
(妳不知道嗎?)
Don't you know?
(妳不知道嗎?)

Am I fading from your mind
(妳是否已漸漸將我遺忘?)
Has the distance blurred the lines?
(距離是否已模糊了我們之間的關係)
They say all things heal with time
(人們說時間會讓傷口慢慢復原)
But it's untrue
(但這不是真的)
I will linger on every word
(我會斟酌每一句話)
I know it's more than I deserve
(我知道我不配)
Chances are I'll make it worse,
(我只可能會讓一切變糟)
But I need to
(但我必須)
Tell you
(告訴妳)
Tell you that I'm sorry,
(告訴妳我很抱歉)
Tell you that I'm stupid,
(告訴妳我是笨蛋)
Why do I always take it there?
(為何我總是把事情搞砸?)
Is it hopeless or maybe you still want to
(我們是否已經不可能或妳仍然願意)
Meet me at the altar?
(與我一起站在聖壇前)
And I will lay it all to bare
(我會坦白一切)
And I told you all my secrets,
(我將所有的秘密告訴妳)
All my fears, I've let go
(我已克服所有的恐懼)

And it's flawless,
(完美無瑕的)
You are the only one,
(妳是我的唯一)
You are the only one,
(妳是我的唯一)
Don't you know?
(妳不知道嗎?)

Don't you know,
(妳不知道嗎?)
That the hardest part's not having you to hold
(最難熬的事是無法擁抱妳)
Don't you know
(妳不知道嗎?)
This old heart of mine can't bear to see you go
(我的心無法承受妳的離去)
And I told you all my secrets,
(我將所有的秘密告訴妳)
All my fears, I've let go
(我已克服所有的恐懼)
And it's flawless,
(完美無瑕的)
You are the only one,
(妳是我的唯一)
You are the only one,
(妳是我的唯一)
Don't you know?
(妳不知道嗎?)
[x3]

arrow
arrow
    文章標籤
    James Blunt The Only One
    全站熱搜

    梅爾 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()